onsdag den 19. oktober 2011

Paisley Print





Da jeg interessere mig meget for print, kunne jeg ikke lade være med at bemærke, at der var en hel del af det såkaldte paisley print at finde blandt SS 12 kollektionerne. Denne print type har oprindelse fra Iran og Indien og kan genkendes ved de dråbeformede motiver, der ofte er pyntet med blomster. Mønsteret er blevet brugt i mange forskellige sammenhæng i forskellige kulture, men i Europa har det bl.a. været populært under hippie perioden i tresserne.

Jeg er umiddelbar ikke den store paisley fan, men jeg kan nu godt lide den måde Thakoon har broderet paisley printet med perler og ikke mindst at han har givet det noget metalic shine. Jeg syntes også at Jil Sanders version med et forstørret paisley print i neon farver er vellykket og ikke mindst meget sommerligt.

Jeg syntes knap så godt om Stella MaCartney og Heider Ackermanns versionerne, da jeg ikke rigtig syntes de bringer noget nyt på banen. Men hvad syntes i? Er i til paisley print og har i nogle farvoritter?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar